Page List

MUZIUM MINI-SPESIMEN DARI KEHIDUPAN BERBILION TAHUN, SAIN DAN SEJARAH UNTUK ANDA MILIKI (33 FOTO)

Muzium mini adalah koleksi mudah alih di mana setiap spesimen atau unsur adalah sahih, ikon dan dilabel. Muzium mini ini telah direka dengan teliti untuk membawa anda kepada perjalanan, pembelajaran dan penerokaan yang awsome. Muzium mini ini di cipta oleh Hans Fex dari Sterling, VA, Amerika.

Hans telah mengumpul spesimen-spesimen yang menakjubkan khusus untuk projek ini selama 35 tahun. Kemudian beliau memecahkan spesimen tersebut kepada bahagian-bahagian yang kecil, yang kemudiannya melabel dan meletakkan spesimen tersebut di dalam kerangka kaca untuk pemliharaan dan tatapan.

Antara spesimen yang disertakan adalah seperti cebisan batu Lunar, gigi T- Rex, telur dinosaur, cebisan pokok sawit dari Antartika, cebisan meteorit, rambut dinosaur, batu gunung Everest , cebisan arang batu dari bangkai kapal Titanic, tahi dinosaur dan beberapa spesimen yang lain.

Muzium mini ini boleh didapati dalam tiga saiz, kecil (11 spesimen) sederhana (22 spesimen) dan besar (33 spesimen). Setiap muzium mini adalah buatan tangan berserta nombor siri. Spesimen-spesimen ini telah di jamin ketulenannya oleh kurator muzium, saintis dan ahli sejarah.































Credit Muzium mini

No comments:

Post a Comment